jorrinopreis.reismee.nl

Goodbye-Hello

Als we tussen de duizenden mensen een plekje hebben weten te bemachtigen kan het aftellen beginnen! Met een drankje kijken we naar Thaise optredens en voelen we hoe de spanning stijgt naarmate middernacht dichterbij komt! Er zijn naast ons maar een paar toeristen op het plein, die allemaal als beroemdheden met iedereen op de foto moeten. Als het nog tien seconden is, tellen we keihard af: GELUKKIG NIEUWJAAR!
Na een geweldige jaarwisseling hebben we nog maar een ding gepland staan: onze trip naar een van de Thaise eilanden. We willen nog even genieten van elkaar en het geweldige Thailand. Onze bestemming wordt uiteindelijk Koh Samui! Een groot eiland op 12 uur reizen van Bangkok. Na een lange bus- en bootreis komen we er aan. Ons hotel ligt 100 meter van het strand, er zijn massagesalons in overvloed, overal kunnen we cocktails krijgen en het is heerlijk weer. We gaan een dag snorkelen en genieten van de mooie eilanden in de omgeving van Koh Samui. Het is er werkelijk schitterend: bounty-witte stranden en een helderblauwe zee. Het is vakantie tijdens vakantie! Heerlijk! Als we op het strand liggen hebben we eindelijk de tijd om te laten bezinken wat we de afgelopen tijd hebben gedaan: Bangkok en al haar geheimen en toeristische attracties, Kanchanaburi met de (te) lange treinreis, Lopburi en zijn apen, de floating markets, Chiang Mai en de zware, maar geweldige jungletrekking en natuurlijk oud en nieuw. Wat een reis!

Voor we het doorhebben is ook de tijd op het eiland voorbij en begint onze laatste dag in Bangkok. We gaan er samen nog een laatste dagje op uit! Vissen kijken, voeren en aaien bij Seaworld, een taartje bij een speciaal taartenrestaurantje, uit eten en dan nog een laatste keer proosten in de Skybar! En dan is het afscheid van Remi de volgende dag toch echt definitief. We hebben samen een geweldige tijd gehad en prachtige herinneringen gemaakt. Na een stevige knuffel en een laatste kus gaan we beiden onze eigen kant weer op. Nog een keer omkijken en dan gaat Remi weer terug naar Nederland. En Jorrin? Dat avontuur gaat nog even door! Goodbye Remi, Hello nieuw avontur!